SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.48 número185Entre la geografía y el mundo: América Latina ante el sistema globalLos procesos de paz en América Latina: El Salvador y Honduras, un estudio de caso índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios internacionales (Santiago)

versión On-line ISSN 0719-3769

Resumen

MERKE, Federico  y  REYNOSO, Diego. Latin America. Estud. int. (Santiago, en línea) [online]. 2016, vol.48, n.185, pp.107-130. ISSN 0719-3769.  http://dx.doi.org/10.5354/0719-3769.2016.44555.

Political Science literature on Latin American foreign policy abounds in case studies but has not dealt much on theory and papers containing extensions. This has severely limited comparisons between countries and reduced the ability to identify the region's foreign policy similarities, trends and patterns. Therefore, one can find detailed narratives that however provide few systematic data to construct sound explanations on Latin America's foreign policy. In order to fill this gap, the paper aims at examining foreign policy trends in the period 1980-2014 in 19 Latin American countries. On the basis of experts' impressions on foreign policy positions of the latters' presidents we evaluate their stand in four foreign policy dimensions: foreign policy style, geopolitical direction, economic position and relationship with the United States. The text refers to the present situation, the methodology applied and the initial statistical aggregates.

Palabras clave : Science Policy; Latin America; foreign policy; United States.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons