SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número1El uso de dispositivos móviles por niños: Entre el consumo y el cuidado familiarMicrobiografías y estudios de memoria en Chile: Observaciones metodológicas desde la investigación social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cultura-hombre-sociedad

versión impresa ISSN 0716-1557versión On-line ISSN 0719-2789

Resumen

PFEILSTETTER, Richard. Cultural dimensions of social enterprises. An analytical model. Cult.-hombre-soc. [online]. 2017, vol.27, n.1, pp.138-158. ISSN 0716-1557.  http://dx.doi.org/10.7770/cuhso-v27n1-art1164.

This paper proposes an analytical model for research into the sociocultural dimensions of social enterprises. The need to develop such models is due to the great variety of organizations currently summarized under the term «social enterprise». The model suggested in this contribution complements some of the existing academic definitions of social enterprises with sociocultural theories, such as Weber’s notion of «rationality», the «welfare regimes» announced by Esping-Andersen and the «social types» developed by Mary Douglas. I combine these concepts on two axes. The first axis is the social scale (at micro, meso and macro level) and includes the internal organization, legal characteristics and welfare state context of the social enterprise. The second axis is the «cultural type» underpinning the different scales of axis one: the bureaucratic-hierarchical, the commercial-individualistic and the traditional-communitarian.

Palabras clave : Social enterprises; third sector; social entrepreneurship; social economy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )