SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Profesores Nóveles de Enseñanza Básica: Dilemas, Estrategias y Obstáculos para Abordar los Desafíos de una Educación Inclusiva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista latinoamericana de educación inclusiva

versión impresa ISSN 0718-5480versión On-line ISSN 0718-7378

Resumen

MUNOZ MORAN, Cristina Aracely. Inclusive Education in El Salvador. A Reflection from the Educational Policies. Rev. latinoam. educ. inclusiva [online]. 2019, vol.13, n.1, pp.21-36. ISSN 0718-5480.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-73782019000100021.

Therefore, this review article aims to analyze the current state of educational policies related to inclusion in El Salvador, based on different considerations such as current legislation, the meaning of educational exclusion, the multiple causes of educational problems, cooperation among sectors, the influence of context or the transformation of school practices. Then, this analysis presents an ethical-philosophical reflection on the importance of the recognition of the person in educational policy as an element that promotes the synergy between inclusion, equity and social justice

Palabras clave : Right to education; Educational policy; Social inequality; Participation; El Salvador.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )