SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número1Explorar las Concepciones de los Docentes respecto al Proceso de Educación Inclusiva para la Mejora InstitucionalReflexiones Docentes sobre Inclusión Educativa: Relatos de Experiencia Pedagógica sobre la Diversidad Universitaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista latinoamericana de educación inclusiva

versión impresa ISSN 0718-5480versión On-line ISSN 0718-7378

Resumen

ALFARO-ROJAS, Lucrecia  y  ROJAS TORRES, Luis. Performance of People with Extra Time for Solving a Standardized Test. Rev. latinoam. educ. inclusiva [online]. 2016, vol.10, n.1, pp.215-227. ISSN 0718-5480.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-73782016000100011.

Analysis of the performance of a group of people who took a standardized test, with a uniform time limit, compared to the performance of different subgroups of people who had the possibility of using additional time as an accommodation is presented. Population that applied the Scholastic Aptitude Test (Prueba de Aptitud Académica) at the University of Costa Rica in 2011 was used as a sample. Comparisons of mean scores on the Scholastic Aptitude Test were performed by groups and defined subgroups. It was found that all the subgroups who did not use the additional time showed significant differences in comparison to the regular population, while three of the four comparisons of subgroups that did use the additional time showed or not significant differences or small effect sizes. Only the subgroup called "learning" showed a large effect size.

Palabras clave : Accommodations; Disability; Measurement; Assessment.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons