SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número61El agrimensor desmedido: las implicaciones estético-políticas de la técnica moderna en la obra de Paul VirilioBuñuel en México: notas acerca de la representación de la pobreza en las cintas El gran calavera, Los olvidados, El Bruto y Nazarín índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Aisthesis

versión On-line ISSN 0718-7181

Resumen

LEE PENAGOS, Juan Camilo. The Avid Eye: Two Broken Realisms in Jean Renoir's Naná. Aisthesis [online]. 2017, n.61, pp.43-62. ISSN 0718-7181.  http://dx.doi.org/10.7764/aisth.61.3.

This article analyzes the way in which Jean Renoir, in his film Naná -an adaptation of Émile Zola's novel- shows the impossibility of an "objective point of view" for its characters. It is argued that Renoir shows this impossibility through narrative techniques that question, at the same time, the possibilities of "realism" in cinema. The article explains the existence of "two realisms" -narrative and descriptive- as constitutive of the filmic text, that are used paradoxically by Renoir to deny objectivity in his characters' point of view.

Palabras clave : Realism; Literary adaptation; Photography; Public; Private.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons