SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número57Irradiaciones y difuminaciones de la brutalidad en La condesa sangrienta y 2666Batman en Chile o la deformación histriónica de un mito índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Aisthesis

versión On-line ISSN 0718-7181

Resumen

GUTKIND, Asher. The Rythm of Aggression and the Graveyard of Solitude: Critical approach to the forms of discourse in Carlos Fuentes Where the Air is Clear. Aisthesis [online]. 2015, n.57, pp.31-41. ISSN 0718-7181.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-71812015000100002.

We try to study here the diverse forms of writing in the novel by Carlos Fuentes, Where the Air Is Clear (1958). The forms of writing are understood as modes of discourse in the way of building mental worlds, own mythology, conception of the sacred, myth, morals, the political and of the same literary creation. In this essay, we try to show how is structured a writing of domination, or the rhythm of aggression, here particularly a writing of the corrupt, in which structure is unmasked how the conception of ordinary, literary, political and historical speech and discourse, opens ways to a critique of language.

Palabras clave : Mexican Narrative; Narrative of Domination; Critique of Language.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons