SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número48Por la Ruta del Discurso Eurocéntrico en el Cine de ExploradoresLas Formas Políticas del Cine Argentino: Montajes, Disrupciones y Estéticas de una Tradición índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Aisthesis

versión On-line ISSN 0718-7181

Resumen

SALINAS MUNOZ, Claudio. Melodrama, Identities and Modernity in Latin American Cinema: from Amores Perros to Sábado. Aisthesis [online]. 2010, n.48, pp.112-127. ISSN 0718-7181.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-71812010000200007.

This paper aims to develop heterogeneously narratives of today's Latin-American cinema by using concepts such as «melodrama» and «melodramatic»; terms that can be found in some films that belong to this part of the world. The essay will try to organize and update the concepts and cultural matrix of the melodramatic concept in three Latin American films: «Amores Perros» (México, 2000), «Whisky» (Uruguay, 2004) and «Sábado» (Chile, 2002). In some way, these three films can be conceived as three different strategies to describe the Modern experience.

Palabras clave : Melodrama; Modernity; Latin American Cinema.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons