SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número3Intervenciones psicosociales con personas en situación de calle: El cuidado como categoría de análisisLiderazgo transaccional y transformacional de voluntarios jóvenes y adultos de Mar del Plata índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Psicoperspectivas

versión On-line ISSN 0718-6924

Resumen

MARTINEZ RODRIGUEZ, Laura; VENCESLAO PUEYO, Marta  y  RAMIO I JOFRE, Anna. Care crisis: Perceptions of care in nursing students. Psicoperspectivas [online]. 2016, vol.15, n.3, pp.135-145. ISSN 0718-6924.  http://dx.doi.org/10.5027/psicoperspectivas-Vol15-Issue3-fulltext-777.

The dismantling of the welfare state has not only renewed interest in the concept of care. It has highlighted also the crisis of care as a manifestation of social and political failure to ensure the welfare of large sectors of the population. This article examines the impact of this crisis in a profession focus on care: nursing. It is an exploration of the conception of nursing students about care (in this professional and social dimension). Used an interpretative qualitative methodology from data collection through a questionnaire of open questions and discussion groups. The results are articulated from four categories of analysis: care, obstacles, ethical dimension and social dimension. The crisis of care, registered in a crisis of values, affects perceptions of students in aspects such as patient accountability in obstruct care or effacement of the social dimension of nursing.

Palabras clave : academic training; crisis of care; nursing.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons