SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 número2Distorsiones del tamaño empresarial en duopolioDesigualdad, inflación, ciclos y crisis en Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios de economía

versión On-line ISSN 0718-5286

Resumen

MENDEZ NAYA, José. Firms horizontal mergers and product differentiation strategies. Estudios de Economía [online]. 2017, vol.44, n.2, pp.173-184. ISSN 0718-5286.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-52862017000200173.

16.

Taking as a reference a simple oligopoly model with differentiated products, in which there are three firms, the purpose of this paper is to complement the existing literature on mergers by proving that the traditional merger paradox can be avoided by assuming that, after the merger, the merging firms increase the existing bilateral product differentiation. In this context, it is proved that a merger could be welfare enhancing by increasing both consumers surplus and merging and non merging firms profits.

Palabras clave : Horizontal mergers; product differentiation; welfare..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )