SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1El Diálogo en el Aula con Estudiantes de Nivel Superior en Clases de Humanidades para IngenieríaImpacto de la Enseñanza de la Geometría Descriptiva usando Archivos 3D-PDF como Entrenamiento de la Habilidad Espacial de Estudiantes de Ingeniería Civil en el Perú índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

ZAMBRANO, Carolina; ROJAS, Darío; SALCEDO, Pedro  y  VALDIVIA, Jorge. Analysis of the Evolution of the Lexical Availability in the Pedagogical Interaction. Form. Univ. [online]. 2019, vol.12, n.1, pp.65-72. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062019000100065.

The objective of the study is to analyze the evolution of the lexical availability in the pedagogical interaction using descriptive statistics and a vectorial space representation. The design is longitudinal with pre and post measurement. Thus, the evolution of the lexical availability of the students with respect to the center of interest, Statistics in a course of Research Methodology, was measured. Sixty-two students from two pedagogy careers that generated a total of 1747 words participated in the study. The results revealed that there is a statistically significant difference for student lexicon evolution, which is consistent with other similar studies. In conclusion, it is suggested the usefulness of the proposed approach as a quantitative measure that allows verifying the evolution of the lexical availability of students in the pedagogical interaction in a specific context.

Palabras clave : lexical availability; vectorial space; pedagogical interaction; higher education; lexical flow.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )