SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número4Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en el Proceso de Enseñanza-Aprendizaje de Conceptos de Termodinámica como Herramienta para Futuros DocentesAnálisis del Rendimiento Académico en Relación al Perfil de Ingreso del Alumnado e Identificación de Carencias Formativas en Materias Básicas de dos Grados de Ingeniería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

JIMENEZ, Iris A; MARTELO, Raúl J  y  JAIMES, José D.C. Dimensions of Digital Empowerment and Curriculum for the Higher Education Sector. Form. Univ. [online]. 2017, vol.10, n.4, pp.55-66. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000400006.

In this article two dimensions of digital empowerment related to digital equity and employability are analyzed within the Colombian higher education sector, specifically at the University of La Guajira. Under a descriptive and transactional methodology and employing a case study research design, a data collection instrument was made and applied to a sample of 125 teachers. The results show a clear backwardness in the possibilities for accessing technologies of information and communication in equity conditions, which certainly will affect employability levels of the future professional workers. As a consequence, conclusions regarding curriculum reorientations are proposed for this sector for overcoming the identified difficulties. The conclusions also highlight that teachers’ training for the pedagogical use of these technologies must continue and that students must receive appropriate support for their real digital empowerment.

Palabras clave : digital empowerment; digital equity; employment; technologies of information; curriculum.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons