SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número3Tutorías: Estudio Exploratorio sobre la Opinión de los Estudiantes de Tronco Común de Ciencias de la IngenieríaPropuesta de Tareas para el Desarrollo del Pensamiento Variacional en Estudiantes de Ingeniería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

ABREU, Omar; GALLEGOS, Mónica C; JACOME, José G  y  MARTINEZ, Rosalba J. Didactics: Epistemology and Definition in the Faculty of Management and Economics at the Technical University of Northern Ecuador. Form. Univ. [online]. 2017, vol.10, n.3, pp.81-92. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000300009.

An integrating didactic model aimed to transform the professional action related to the didactics of the professors of the Faculty of Administrative and Economic Sciences of the Technical University of North of Ecuador. The composition of the faculty members is very diverse and heterogeneous and professors do not have the experience and sufficient preparation to respond to the demands of modern university teaching. This study shows the results of a historical and epistemological study of didactics, whose center of attention is the evolution of its definition, highlighting limitations and success. A new definition of this concept that includes a more integral and integrative vision that includes teachers and students is proposed.

Palabras clave : epistemology; teacher role; didactic; university teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons