SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número3Educación Superior y la Formación en Emprendimiento Interdisciplinario: Un Caso de Estudio índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

MACHORRO, Felipe  y  ROMERO, María V. Proposal of an Instrument for Self-Evaluation of Organizational Performance in Public Institutions of Higher Education in Mexico. Form. Univ. [online]. 2017, vol.10, n.3, pp.03-10. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000300002.

The purpose of this document is to present a proposal of a self-assessment instrument of organizational performance applicable to Public Higher Education Institutions in Mexico. The questionnaire was designed based on four perspectives of Kaplan & Norton's Balanced Scorecard model. It consisted of 50 items and was applied to a sample of 74 universities in Mexico. The results indicate a high reliability of the instrument in the four dimensions, a perception of better performance in learning and growth and client on financial and internal processes. Significant correlations for all perspectives were found.

Palabras clave : organizational performance; university; questionnaire; balanced scorecard.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons