SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número4El Enfoque de Competencias en la Formación Universitaria y su Impacto en la Evaluación: La Perspectiva de un Grupo de Profesionales Expertos en Pedagogía índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Formación universitaria

versión On-line ISSN 0718-5006

Resumen

ABREU, Omar; NARANJO, Miguel E; RHEA, Bertha S  y  GALLEGOS, Mónica C. A New Teaching Model for the Faculty of Management and Economics at the Technical University of the North, in Ecuador. Form. Univ. [online]. 2016, vol.9, n.4, pp.03-10. ISSN 0718-5006.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062016000400002.

The article is the result of a research project applied to the Management and Economic Sciences Faculty (FACAE) of the Technical University of the North, in Ecuador. The objective was to know and analyze the didactics of the faculty professors and propose changes and ways to improve. The composition of the professor of the faculty is varied and heterogeneous and there is not enough experience and didactic preparation to fulfill the present university teaching demands. The model allowed diagnosing the didactic knowledge of the professors and the evaluation of the results of the application of the didactic model showed better performance of the professors of the FACAE and a better comprehension of the teaching-learning process.

Palabras clave : didactic model; teaching-learning process; professor; student; organization forms.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons