SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número40Racionalidades e intereses de cientistas sociales para realizar un magíster en el extranjero: implicancias para el programa Becas ChileEl proyecto docente en la universidad española según el Espacio Europeo de Educación Superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Calidad en la educación

versión On-line ISSN 0718-4565

Resumen

SEVILLA, María Paola. Vocational-technical education in Chile and United States from a historical and comparative perspective. Calidad en la educación [online]. 2014, n.40, pp.297-317. ISSN 0718-4565.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-45652014000100010.

"To decide where we are going, we must find out where we come from". Under this well-known sentence, this article summarizes the historical events that have influenced the evolution of the vocational-technical education system in Chile and the United States since the early twentieth century. It compares both systems in their processes of convergence and divergence with the academic track, in light of different perspectives to vocational-technical education such as technical-functionalist, the integrationist approach of John Dewey and the theories about social reproduction. Vocational-technical education in Chile requires comprehensive and long-term policies not automatically focused on improving the existing system without first discussing the strengths and weaknesses of a different model.

Palabras clave : vocational-technical education; academic education; higher education; Chile; Unites States.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )