SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número38La acreditación de la calidad educativa y la percepción de su impacto en la gestión académica: el caso de una institución del sector no universirario en México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Calidad en la educación

versión On-line ISSN 0718-4565

Resumen

INGVARSON, Lawrence. Standars on graduation and initial teacher certification: the international experience. Calidad en la educación [online]. 2013, n.38, pp.21-77. ISSN 0718-4565.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-45652013000100010.

This article describes the main characteristics of international experience in formulating standards on graduation and initial teacher certification. It also reviews, among others, cases of Australia, Saudi Arabia, England, New Zealand, Scotland, United States and Chile. It emphasizes the importance of promoting quality in teaching and explains the processes of describing and fixing standards, the development of standards on content, and generic standards and specific standards according to content and teaching level. It ends with a description of the process of formulating standards for teaching here in Chile.

Palabras clave : standards; quality; teacher preparation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons