SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número74La práctica trashumante pehuenche en la Araucanía andina: una forma de construir y habitar los territorios de montaña del sur de ChileEvaluación de los procesos superficiales de escorrentía en cárcavas originadas en olivares convencionales. Un apartado a tener en cuenta en la planificación territorial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de geografía Norte Grande

versión On-line ISSN 0718-3402

Resumen

SOUTO GONZALEZ, Xosé M  y  GARCIA MONTEAGUD, Diego. To know the routines to innovate in school geography. Rev. geogr. Norte Gd. [online]. 2019, n.74, pp.207-228. ISSN 0718-3402.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-34022019000300207.

Many proposals for innovation fail due to the permanence of school routines and educational traditions. The theory of social representations allows us to know these obstacles, which are inserted as professional habits in the teaching of geography. In this article we show the convergence of the methodologies of representations and the geography of perception and behavior in the analysis of school geography. The empirical examples with different subjects from which we have obtained information show us the possibility of transforming obstacles into problems and designing an educational alternative that grants a social utility to school geography.

Palabras clave : social representations; Behavioural and Perception Geography; school routines; geography teaching; innovation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )