SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número53Ficción televisiva y construcción intergeneracional de memorias sobre el pasado reciente en ChilePersiguiendo los vientos del tiempo. Jóvenes, pasados compuestos y futuros posibles índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ultima década

versión On-line ISSN 0718-2236

Resumen

ROMERO AMADO, Jorge. Approach to the cultural consumption of undergraduate economics students in Puebla, Mexico. Ultima décad. [online]. 2020, vol.28, n.53, pp.210-234. ISSN 0718-2236.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-22362020000100210.

The purpose of the following article is to know, to discern and to describe the habits, influences and means of cultural consumption of freshmen from the Faculty of Economics at Benemérita Universidad Autónoma de Puebla. A survey consisting of single and multiple-choice questions was conducted, showing that the consumption of music and series is encouraged at home, being the former their favorite cultural product. These products are mainly consumed on the internet and on their mobile phones and they are largely from the United States. The most direct influences for its consumption are from parents and friends.

Palabras clave : education; youth; cultural goods and services; Mexico.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )