SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número44Salir del cuarto: Expectativas juveniles en el Chile de hoyViolencia en las relaciones amorosas y violencia conyugal: Convergencias y divergencias. Reflexiones para un debate índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ultima década

versión On-line ISSN 0718-2236

Resumen

NOBILE, Mariana. Compulsory secondary school in Argentina: Pending challenges for the integration of all young individuals. Ultima décad. [online]. 2016, vol.24, n.44, pp.109-131. ISSN 0718-2236.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-22362016000100005.

The Secondary school, especially after its compulsory application, has taken a leading role as a legitimate space of social integration of youth in Argentina. On the basis of a bibliographical and secondary data research, the processes of level expansion as well as pending challenges for reaching univer-salization and the main education policy strategies to achieve it are detailed. It is observed that, despite the progressive expansion of access and of the educational programs going along with student paths, expulsive practices that continue excluding young people from social sectors not historically regarded as recipients are still present.

Palabras clave : secondary education; youth; social integration; Argentina.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons