SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número41Fracturas y representación política en el movimiento estudiantil: Chile 2011Los jóvenes populares urbanos frente a la prensa escrita y digital: distorsiones, identificaciones, distancias y silencios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ultima década

versión On-line ISSN 0718-2236

Resumen

SAA ESPINOZA, Marcela. The production of the young female body in chilean advertising: The case of Margarita magazine (1930-1940). Ultima décad. [online]. 2014, vol.22, n.41, pp.71-87. ISSN 0718-2236.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-22362014000200004.

The following article provides an insight into the construction or configuration of an ideal of youth in chile on the basis of the analysis of the representation of the young female body instilled by the Chilean magazine Margarita, in circulation from the 1930s. The analysis included the interpretation of advertising images through a semiotic reading focused on revealing their textual and visual dimension. The results of this article highlight the main ideal attributes in the young female body, which eventually became undisputed standards until today, as well as the means and strategies used by advertising for spreading, encouraging and stilling such ideal of body.

Palabras clave : youth; body; advertising images.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons