SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número43LA PRIMACÍA DEL MODUS PONENS EN LA COGNICIÓN HUMANA: TAREA DE SELECCIÓN Y PERFECCIÓN DEL CONDICIONALEFECTIVIDAD DEL FEEDBACK CORRECTIVO ESCRITO DIRECTO PARA MEJORAR EL APRENDIZAJE DE LAS PREPOSICIONES POR Y PARA EN ESPAÑOL /L2 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Alpha (Osorno)

versión On-line ISSN 0718-2201

Resumen

CORDOVA JIMENEZ, Alejandro; VELASQUEZ RIVERA, Marisol  y  ARENAS WITKER, Lisbeth. The role of argumentation in critical thinking and epistemic writing in Biology and History: An approach from the social representations of teachers. Alpha [online]. 2016, n.43, pp.39-55. ISSN 0718-2201.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-22012016000200004.

The development of argumentation in the process of academic literacy is particularly important because scientific knowledge is essentially argumentative (Serrano y Villalobos, Niveles discursivos). For this reason, the purpose of this research is to elicit social representations about teaching and learning of argumentation from the discourse of teachers in a program of Biology and History, as well as to generate an explanatory model for this phenomenon. The data collection instrument used was an interview to teachers in both disciplines, and the data was analyzed using content analysis, a technique that seeks to develop replicable and valid inference that can be applied to a given context (Krippendorff, 1997).

Palabras clave : Argumentation; Academic writing; Social representations; Bachelor’s degree in Biology; Bachelor’s degree in History.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons