SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número40PROPUESTAS DE GRAFEMARIOS PARA LA LENGUA MAPUCHE: DESDE LOS FONEMAS A LAS REPRESENTACIONES POLÍTICO-IDENTITARIAS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Alpha (Osorno)

versión On-line ISSN 0718-2201

Resumen

QUINTRIQUEO M, Segundo; QUILAQUEO R, Daniel; PENA-CORTES, Fernando  y  MUNOZ T, Gerardo. Cultural knowledge as a content of mapuche family education. Alpha [online]. 2015, n.40, pp.131-146. ISSN 0718-2201.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-22012015000100010.

The aim of this article is to analyze the construction of Mapuche knowledge based on the kimches speech. We argue that within family education, there exists a process of constructing their own knowledge, as a system of knowledge and educational contents for forming individuals. The research methodology applied corresponds to education research. Preliminary results describe the logic of individual educational knowledge from intercultural education in the Mapuche context, so as to contextualize the teaching and learning of Science in schools.

Palabras clave : Epistemology; Mapuche cultural knowledge; Mapuche family education; Intercultural education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons