SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número3Transiciones sistemáticas en cobertura y uso del suelo para sub-cuenca pre andina de alta intervención antrópica, Región de la Araucanía, ChileRol de las soluciones preservantes de flores durante la postcosecha de Hydrangea macrophylla cv. Bela índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ciencia e investigación agraria

versión On-line ISSN 0718-1620

Resumen

HIGUCHI, Angie  y  DAVALOS, Jorge. Unveiling Peruvian organic consumers demand for organics: A latent class approach. Cienc. Inv. Agr. [online]. 2016, vol.43, n.3, pp.408-417. ISSN 0718-1620.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-16202016000300007.

A. Higuchi, and J. Dávalos. 2016. Unveiling Peruvian organic consumers demand for organics: A latent class approach. Cien. Inv. Agr. 43(3): 408-417. This paper seeks to identify the consumer segments that constitute the market for organic products in Metropolitan Lima, Peru. The employed classification methodology, Latent Class Analysis, is implemented within a structural framework that is capable of identifying key relations such as the link between educational attainment and organic product consumption. This study builds on primary data gathered at the study site involving interviews with 547 organic consumers at a limited number of bio-fairs and bio-shops. Our results identify two segments: core and middle-level consumers. Although both segments exhibit similar concerns towards the environment, healthiness and tastiness, the core level exhibits higher preferences for the remaining attributes, controlling for demographical variables. Finally, this research provides evidence that educational attainment increases the likelihood of being a middle-level organic consumer.

Palabras clave : Attributes; latent class analysis; Metropolitan Lima; organic consumers; Peru; socio-economic characteristics.

        · resumen en Inglés     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons