SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número67Comprensión de textos académicos escritos en inglés: Relación entre nivel de logro y variables involucradasLeer y escribir en una escuela chilena: Representaciones discursivas de los diferentes agentes educativos en las áreas prioritarias delcurrículo escolar en NB3 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Revista signos

versión On-line ISSN 0718-0934

Resumen

LACON DE DE LUCIA, Nelsi  y  ORTEGA DE HOCEVAR, Susana. Cognition, metacognition, and writing. Rev. signos [online]. 2008, vol.41, n.67, pp.231-255. ISSN 0718-0934.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-09342008000200009.

This article presents a contribution to the complex problems of teaching how to write. It is based both on theoretical and empirical researche conducted on basic and medium level regular schooling students. First, the theoretical framework is explicitly stated. Then, the cognitive and metacognitive aspects are emphasizing a didactic model of interactive phases for the teaching of written production is developed, which was applied in experimental groups of student. Finally, the main conclusions are presented.

Palabras clave : Competence; writing; cognition; metacognition.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons