SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número3Globalización económica, postmodernidad y sistema educativo: contradicciones y alternativas desde una Educación Física críticaAffordance pedagógico del cine en la enseñanza de la reflexión epistemológica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

CERDA, Cristian et al. Digital Technology Use and Academic Achievement in Chilean Student Teachers. Estud. pedagóg. [online]. 2017, vol.43, n.3, pp.119-133. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052017000300007.

This study aimed to analyze the relationship between the academic and recreational use of digital technologies and academic achievement, specifically the use of academic digital video as a supporting tool for autonomous learning. A total of 149 Chilean mathematics student teachers answered a questionnaire. Results show a medium permanent level of academic and recreational use of technology, within which only academic use shows a positive correlation with courses in areas such as calculus, algebra, and probability. Similarly, the academic use of video shows an elevated and constant use throughout the university years, correlating negatively with courses in areas including calculus and algebra. Therefore, the study shows a dimension that is scarcely explored: the autonomous use of digital technology as a supporting tool for constructing pedagogical knowledge in teacher training.

Palabras clave : Teacher Training; Educational Videos; Digital Technologies; Mathematics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons