SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número2Desigualdad de oportunidades en Colombia: impacto del origen social sobre el desempeño académico y los ingresos de graduados universitariosIntroyección de saberes metodológicos transpuestos en los trabajos de titulación de grado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

ESPINOZA, Victoria  y  ROSAS, Ricardo. Beliefs of Educators and Members of Management Teams of Early Childhood Education Centers on the Use of Technological Resources as Learning Tools. Estud. pedagóg. [online]. 2016, vol.42, n.2, pp.95-112. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052016000200006.

This study reports the analysis of results of a questionnaire designed to explore the beliefs of educators and members of management teams of early childhood schools about the use of technological resources as learning tools. The results indicated that the participants beliefs about the use of technology in the classroom are mainly positive and that are associated to organizational, communicational, instructional and recreational uses. The participant beliefs about the reasons that explain the lack of technological implementation in preschool classrooms are associated with external factors, related with the importance that schools and government agencies grant to early childhood education. Besides the beliefs of educators and management teams members are aligned.

Palabras clave : preschool education; beliefs; technology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons