SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.40 issue2Management Models of Cultural Diversity for the Schooling of Immigrant Students in Chilean Schools: Challenges for the current intercultural author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Estudios pedagógicos (Valdivia)

On-line version ISSN 0718-0705

Abstract

MANRIQUEZ PANTOJA, Luis. Algunos códigos curriculares de la actual enseñanza básica chilena. Estud. pedagóg. [online]. 2014, vol.40, n.2, pp.427-440. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052014000300025.

Se caracterizan las bases curriculares vigentes para la Enseñanza Básica chilena, describiendo detalladamente el curriculum centrado en el aprendizaje que subyace en el marco curricular y la problemática que ello implica.

Keywords : modelo curricular; estrategias cognitivas; estrategias metacognitivas; modelo conceptual; competencia; capacidad; habilidades.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License