SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número2La especificidad del contexto indígena como requerimiento para la formación inicial del profesoradoRelación entre Inteligencia Emocional, Satisfacción Vital, Felicidad Subjetiva y Resiliencia en funcionarios de Educación Especial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

URRUTIA, Carlos. Meaning of the Initial Training Process by Adults Students of Elementary School Teachers. Estud. pedagóg. [online]. 2013, vol.39, n.2, pp.341-354. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052013000200021.

This article seeks to reveal -from the inside of a public university- the meanings and expectations created by a group of adults as result of their status as Elementary Pedagogy students who undergo special plans. Also analyze problems related to teachers' training and the implications involved in the application and promotion of those kinds of programs.

Palabras clave : teachers' training; special university programs; replication of social structures.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons