SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 issue2The Bilingual Approach to Deaf Education: implications for teaching and learning written languageConceptual bases of historical-cultural approach to the understanding of language author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

Share


Estudios pedagógicos (Valdivia)

On-line version ISSN 0718-0705

Abstract

MORA MUNOZ, José Miguel  and  OSSES BUSTINGORRY, Sonia. Educación Artística para la Formación Integral: Complementariedad entre Cultura Visual e Identidad Juvenil. Estud. pedagóg. [online]. 2012, vol.38, n.2, pp.321-335. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052012000200020.

En el presente artículo se aborda a modo de ensayo el tema de la cultura visual y la formación estética en la postmodernidad desde una mirada epistemológica, considerando el arte como una forma de conocer el mundo y como objeto de conocimiento; se plantea el carácter ficcional de la realidad para sustentar el conocimiento a través de la formación estética; se aborda, además, la importancia que desde esta perspectiva teórica cobran la cultura visual y los nuevos medios en la forma de entender y plantear la educación artística y estética, orientada a la formación de la identidad y autonomía del sujeto.

Keywords : postmodernidad; estética; cultura; conocimiento; arte.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License