SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número2Distribución desigual de las oportunidades educativas en el territorio y migración de la matrícula escolar: el caso de la región de Los Lagos (Chile)Modelo Estocástico de las interconexiones conceptuales en un proceso de aprendizaje en el aula índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

FIGUEROA SANDOVAL, Beatriz et al. "The Learning Study", a model for the development of Pedagogical Knowledge. Estud. pedagóg. [online]. 2012, vol.38, n.2, pp.55-68. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052012000200004.

This paper describes a path of research-action named "learning study" which encourages the generation of research circles formed by classroom teachers and university specialists that altogether plan, perform, reflect upon and rewrite a lesson until it is optimized. The model, included in the theory of the Swedish phenomenographic variation, identifies findings related to students' quality learning from where it is gradually improved. The study contains a pilot experience which aim is to improve skills to ask for inferential questions to a group of active teachers starting from specific needs of the Chilean Curriculum for the language area in a fourth grader of elementary school level.

Palabras clave : learning study; teacher formation; inferential reading.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons