SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número2MODELO CONCEPTUAL PARA LA DESERCIÓN ESTUDIANTIL UNIVERSITARIA CHILENAEL ENCARNAMIENTO DEPORTIVIZADO DE LA EDUCACIÓN FÍSICA: SENTIDOS QUE CONFIGURAN LA EDUCACIÓN FÍSICA COMO DUALIDAD índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

GEEREGAT VERA, Orietta  y  VASQUEZ PALMA, Olga Angélica. Crisis and temporality on the inicial teacher's formation. Estud. pedagóg. [online]. 2008, vol.34, n.2, pp.87-98. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052008000200005.

This article reports on an analytic-reflexive process about the educational phenomenon, by means of construction and deconstruction of cultural instructional capital together with an assessment of its capacity for transferring the most significant symbolic content from within the occidental cultural paradigm. A reading of initial teacher's formation is made around historical context of several propositions and the imaginaries they develop among involved communities. It reveáis the construction of the paradigm's historical memory inside normal school and relates the discourse constructed around it with present educational challenges.

Palabras clave : initial teaching formation; memory.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons