SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número2TRANSFORMACIONES DEL PERFIL VALORICO EN ESTUDIANTES DE LA CARRERA DE OBSTETRICIA Y PUERICULTURA DE LA FACULTAD DE MEDICINA DE LA UNIVERSIDAD DE LA FRONTERA DURANTE SU TRAYECTORIA ACADÉMICACRISIS Y TEMPORALIDAD EN LA FORMACIÓN INICIAL DE PROFESORES DE LENGUAJE Y COMUNICACIÓN índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

DIAZ PERALTA, Christian. Conceptual model for dropout chilean university student. Estud. pedagóg. [online]. 2008, vol.34, n.2, pp.65-86. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052008000200004.

This study proposes a conceptual model that explains the drop/retention as a result of the motivation (positive or negative), which is affected by the academic and social integration. In turn, they are composed of the main features of high school education institutional, family and individual job prospects. In addition, we propose a conceptual model of the dynamic balance of student retention in college by combining academic, social, and institutional factors which illustrates how the student must adapt to changes in the tensions that arise between different factors affecting it.

Palabras clave : student dropout; academic retention; higher education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons