SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 número2VARIABLES Y FACTORES ASOCIADOS AL APRENDIZAJE ESCOLAR: UNA DISCUSIÓN DESDE LA INVESTIGACIÓN ACTUALLA SICOLOGÍA HISTORICO-CULTURAL EN LA FORMACIÓN DEL PROFESIONAL DOCENTE índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

GOLDRINE GODOY, Tatiana  y  ROJAS RAMIREZ, Silvia. Description of teacher practice through the teacher-students interactivity. Estud. pedagóg. [online]. 2007, vol.33, n.2, pp.177-197. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052007000200010.

Starting from a constructivist conception of the teaching and the learning, this work presents teacher-students interactivity as theoretical and methodological options to describe the practice of the professor in the classroom. A system of analysis of the interactivity is suggested that considers: interactivity segments, percentage of turns in the discourse, interaction between teacher-pupils and students-students, behaviors of the professor and the students. The description the teacher-students interactivity is exemplified in a classroom of primary.

Palabras clave : teacher-students interactivity; teacher practice; classroom discourse; teaching; constructivism.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons