SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número2LA AUTOEVALUACION ESCOLAR Y SU IMPACTO EN EL COMPORTAMIENTO DOCENTE, INDIVIDUAL Y GRUPAL, EN LA ORGANIZACION EDUCATIVALA CONFIABILIDAD HACIA LOS DOCENTES POR PARTE DE LOS ESTUDIANTES Y SU INFLUENCIA EN LA CONSTRUCCION DE CONFIANZA Y EN LA IDENTIFICACION ORGANIZACIONAL HACIA SUS CARRERAS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

PASMANIK V, Diana  y  CERON F, Raúl. Classroom teaching practices as a starting point for the teaching-learning processes analysis: a case study in chemistry. Estud. pedagóg. [online]. 2005, vol.31, n.2, pp.71-87. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052005000200005.

A case study research was carried out following a sociocultural approach. The aim was to analyze an aducational experience in Chemistry in order to generate a set of criteria the teaching learning process. The choice of a specific subject matter was based on the intention to integrate instructional contents in the analysis, which is seldom considered in sociocultural research. Results show a an "X-ray" of the observed teaching learning experience and provide criteria for observation, analysis and reflection about teaching practices

Palabras clave : teaching; sociocultural; chemistry; helped performance; intellectual requirement; school science.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons