SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28ELEMENTOS A CONSIDERAR PARA INTEGRAR LAS TECNOLOGIAS DEL APRENDIZAJE DE MANERA EFICIENTE EN EL PROCESO DE ENSEÑANZA APRENDIZAJEPROBLEMATICAS SOCIOEDUCATIVAS DE LA INFANCIA Y LA JUVENTUD CONTEMPORANEA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

JADUE J., Gladys. Psychological factors that lead to low achievement, failure and dropping out of school. Estud. pedagóg. [online]. 2002, n.28, pp.193-204. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052002000100012.

The article analyses from a clinical traditional point of view some psychological and social risk factors that increase the possibility of low achievement and failure at school. It argues that through the development of the "emotional competence" in the school community it is possible to create protective factors that allow a normal development helping to achieve a good performance al school

Palabras clave : School underachievement; emotions; emotional competence.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons