SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28LA CONCIENCIA FONOLOGICA COMO UNA ZONA DE DESARROLLO PROXIMO PARA EL APRENDIZAJE INICIAL DE LA LECTURAFACTORES PSICOLOGICOS QUE PREDISPONEN AL BAJO RENDIMIENTO, AL FRACASO Y A LA DESERCION ESCOLAR índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

CERDA M.S, Cristian. Elements to be considered for integrating learning technologies efficiently into the teaching and learning process. Estud. pedagóg. [online]. 2002, n.28, pp.179-191. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052002000100011.

The present essay aims at identifying a number of elements considered to be crucial for integrating technology into the curriculum. The document begins by providing coverage data of the Enlaces Project, followed by a revision of the current technology effectiveness literature and barriers that restrain the adoption teacher’s technology. The document ends with an analysis of a few elements that facilitate the introduction of technology the school curriculum.

Palabras clave : Information technology; technology effectiveness; curricular integration; computer use; barriers to adopt technology.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons