SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28ANTECEDENTES CONCEPTUALES, TECNOLOGICOS Y PEDAGOGICOS PARA LA PROPUESTA DE UN MODELO EDUCATIVO A DISTANCIAELEMENTOS A CONSIDERAR PARA INTEGRAR LAS TECNOLOGIAS DEL APRENDIZAJE DE MANERA EFICIENTE EN EL PROCESO DE ENSEÑANZA APRENDIZAJE índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

BRAVO VALDIVIESO, Luis. The phonological awareness as a zone of proximal development for the initial learning of reading. Estud. pedagóg. [online]. 2002, n.28, pp.165-177. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052002000100010.

The aim of this article is to describe the phonological awareness in the pre school and primary school children as a "Zone of proximal development" -in Vitgotskian sense- for the conventional learning of reading. Cognitive processes that form phonological awareness have the highest common variability with initial learning and they are determinant of success or failure in reading. Several researches show that children have better performance in reading according to the way they are taught.

Palabras clave : Phonological awareness; close development zone; initial reading.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons