SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número26FORMACION DEL PROFESORADO DE SECUNDARIADESARROLLO HUMANO: A TRAVES DE LOS OBJETIVOS FUNDAMENTALES TRANSVERSALES (OFT) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

FONTAINE PEPPER, Ivonne. Emotional experience, priority factor in brain development in babies. Estud. pedagóg. [online]. 2000, n.26, pp.119-126. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052000000100009.

There is enough evidence that proves the importance of early emotional experiences in neuronal connections, and consequently, in brain development and intelligence construction in babies. Therefore, teachers must consider emotional experiences in their educational program.

Palabras clave : Emotional experience; affective interaction; knowledge building; neuron nets.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons