SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número26Métodos cualitativos de investigaciónEXPERIENCIA EMOCIONAL, FACTOR DETERMINANTE EN EL DESARROLLO CEREBRAL DEL NIÑO/A PEQUEÑO/A índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Estudios pedagógicos (Valdivia)

versión On-line ISSN 0718-0705

Resumen

CALVO DE MORA MARTINEZ, Javier. Education of high school teachers. Estud. pedagóg. [online]. 2000, n.26, pp.107-117. ISSN 0718-0705.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052000000100008.

In the knowledge and information society, education of the students looks for the balance between the teacher's role like transmitter of information and the teaching for understanding. This tendency in the formation of qualified professionals relates theory and practice, it is the one it bases of learning of the educational profession. There are difficulties of cultural and institutional type that prevent the development of formation methods based on reflection and the students' participation.

Palabras clave : Teaching for understanding; action research; teachers' training.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons