SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número3Cómics Integrados y Películas Coreanas Visibles para el Aprendizaje de la Anatomía Sistémica por Personas no ExpertasEstudio Comparativo in vitro del uso de Clorhexidina al 2 % Sobre la Resistencia de Unión Microtensil de Diferentes Adhesivos Dentinarios: Una Evaluación de 6 Meses índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


International Journal of Morphology

versión On-line ISSN 0717-9502

Resumen

VELEZ-GARCIA, Juan Fernando  y  RUIZ-LOZANO, Robinson. Reflection on the Process of Learning-Teaching of Veterinary Anatomy. Int. J. Morphol. [online]. 2017, vol.35, n.3, pp.888-892. ISSN 0717-9502.  http://dx.doi.org/10.4067/S0717-95022017000300015.

Veterinary gross anatomy is a branch of morphology aimed at studying the normal characteristics of the animal body. The teaching-learning processes have used various resources, from a traditional teaching cadavers fixed in formalin to a complementation with multimedia materials. As a result of the continued decline of the classroom hours participation in the curricula of veterinary medicine, this article shows a number of methodologies used in both veterinary and human anatomy by various authors. Each one has advantages and disadvantages their integration however, enhances student understanding. As authors we advocate this integration without veering from the use of cadavers and current veterinary anatomical terminology as the main teaching resources in the process of teaching and learning gross anatomy.

Palabras clave : Veterinary anatomy; Problem-Based Learning; Pedagogy; Teaching resources.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons