SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número37Elementos para una caracterización semio-discursiva y narrativa de los relatos de viajes publicados en la revista Le Tour du Monde (1860-1914): un análisis estructural del relato “Viaje en la Patagonia” (1900) del Conde Henry de la VaulxRecontextualización multimodal de las acciones y motivaciones del movimiento estudiantil chileno en un reportaje de televisión índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Literatura y lingüística

versión impresa ISSN 0716-5811

Resumen

HACHIM LARA, Luis. Colonial Period Narrative and Crime: Notes for a discussion. Lit. lingüíst. [online]. 2018, n.37, pp.201-213. ISSN 0716-5811.  http://dx.doi.org/10.29344/0717621x.37.1379.

Hispanoamerican narrative refection cannot be restricted only to the XIX century, since colonial period studies have evidenced Chronicles, Relations and different tales, from the second half of the XVI century, not only written by europeans or mixed-race people but also texts written by learned indigenous who added a radicalization of the denunciation and also a question to the domineering subject. This piece of work proposes a critical approach to a group of texts that, back then at the colonial period, denounced crimes narratively through different forms of the statement, making up one of the constants of the critical thinking-literary. These narratives, along with expanding memory, assumed the justice of mentioning and exposed act from the other’s place, the history or the stories that account for those deeds.

Palabras clave : Latin-American critical thinking-literary; Colonial Studies; Hispanamerican Catholic Enlightenment; Natural History; Narrative Studies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )