SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número35Evaluación de una intervención pedagógica de alfabetización visual en la comprensión lectora de textos multimodales en programas de formación inicial docente en Lenguaje y Comunicación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Literatura y lingüística

versión impresa ISSN 0716-5811

Resumen

GUZMAN, Belén; VELIZ, Mónica  y  REYES, Fernando. Working memory, reading comprehension and academic performance. Lit. lingüíst. [online]. 2017, n.35, pp.377-402. ISSN 0716-5811.  http://dx.doi.org/10.4067/S0716-58112017000100377.

This article presents the results of a predictive - transversal study where the variables working memory, reading comprehension and academic performance in 80 Chilean students of seventh grade, first and the third year of high school were measured. In LECTUM, standardized reading comprehension test for Chile and TAL, an instrument that measures the working memory by reading amplitude. Academic performance was obtained by averaging the annual ratings of the subjects included in the curriculum of each course. The results show that working memory predicts both school reading performance and overall performance and, in the same way, reading comprehension turns out to be a good predictor of school performance.

Palabras clave : working memory; reading comprehension; academic performance.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )