SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33Propuesta de un modelo para una prueba con fines específicos académicos en eleConsciencia del valor distintivo de los fonemas consonanticos en posición de neutralización en el español de Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Literatura y lingüística

versión impresa ISSN 0716-5811

Resumen

CASTILLO SANCHEZ, Silvia et al. Mapuche tradicional educators in the implementation of the bilingual intercultural education: a case study. Lit. lingüíst. [online]. 2016, n.33, pp.391-414. ISSN 0716-5811.  http://dx.doi.org/10.4067/S0716-58112016000100019.

This paper presents a case study realized in three schools where the Bilingual Intercultural Education Program is implemented. The implementation conditions and the linguistic and intercultural skills of Traditional Educators were studied. This paper describes Traditional Educators as a group with high competences, so they operate as qualified actors to carry out these activities. Furthermore, the relevance of the engagement of the directors, teachers and both indigenous and educative communities is analyzed, standing out the community nature of this process.

Palabras clave : Traditional Educators; mapudungun; linguistic and intercultural competence.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons