SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número18Applied Linguistics/Learning to Read in ESL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Literatura y lingüística

versión impresa ISSN 0716-5811

Resumen

DIAZ HORMAZABAL, Rene. Argumentative writing strategies and perceptions of writing in academia by EFL college students. Lit. lingüíst. [online]. 2007, n.18, pp.253-282. ISSN 0716-5811.  http://dx.doi.org/10.4067/S0716-58112007000100015.

This article is a product of the Master's thesis in Anglo-Saxon Linguistics by Professor Rene Díaz Hormazábal that describes, firstly, a historic overview as to the teaching of writing in English as a foreign language. Finally, the author provides the essential component from his theoretical framework concerning the postulates by Toulmin's Argument Model Structure (1958) in text typology.

Palabras clave : Toulmin's Model; claim; ground; warrant, backing; qualifier; rebuttal.

        · resumen en Español     · texto en Inglés

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons