SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número54Martín Rivas: Violencia mimética y pensamiento utópicoCreer y no creer: modalidad apelativa y aserción en el lenguaje índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios filológicos

versión impresa ISSN 0071-1713

Resumen

FERREIRA C, Anita; SALCEDO L, Pedro  y  DEL VALLE L, María. Lexical availability study in the field of mathematics. Estud. filol. [online]. 2014, n.54, pp.69-84. ISSN 0071-1713.  http://dx.doi.org/10.4067/S0071-17132014000200004.

Lexical availability (LA) is the area of linguistic research that aims at the collection and subsequent analysis of the available lexicon of a given speech community. In this study we present the results of a research project, which has among its general objectives to quantify and describe the lexicon in high school math students from the city of Concepción-Chile. To this end, the lexical availability model will be used, through a quantitative analysis, considering three indexes: response average (XR), total of different words (PD), and cohesion index (CI). The sample consists of 1,557 students in Concepción. The results show an increase of vocabulary available for the students as they increase their level of education. This was also observed in students of educational institutions of higher socioeconomic status.

Palabras clave : Vocabulary in Mathematics; Lexical Availability in Mathematics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons