SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número53ANÁLISIS DE LOS SEGMENTOS DE ACTUACIÓN DOCENTE EN DIEZ SECUENCIAS DIDÁCTICAS DE PROFESORES DE HISTORIA USANDO TECNOLOGÍASLA ENSEÑANZA DE LAS CATEGORÍAS TEMPORALES EN TEMAS DE HISTORIA RECIENTE. UN ESTUDIO DE CASO índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diálogo andino

versión On-line ISSN 0719-2681

Resumen

PACIEVITCH, Caroline. PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE AND HISTORY TEACHERS’ EDUCATION: CONTRIBUTIONS FOR THEORYAND PRACTICE. Diálogo Andino [online]. 2017, n.53, pp.117-126. ISSN 0719-2681.  http://dx.doi.org/10.4067/S0719-26812017000200117.

This paper discusses the relationship between theory and practice in teacher education, defending the premise that teachers build pedagogical knowledge. Theoretical possibilities raised by theories of Pedagogical Content Knowledge (Lee Shulman) and History Didactics (Luis Fernando Cerri) are compared and discussed on the analysis of a project involving university teachers, basic school teachers and university students. To expand knowledge about the topic helps to think about the role of university professor from more collective perspective, rebuilding the tension between theory and practice.

Palabras clave : History teachers education; pedagogical content knowledge; history didactics.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )