SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número53HISTORIA Y CIUDADANÍA EN EL BACHILLERATO MEXICANO. UNA MIRADA DESDE LA PEDAGOGÍA POR LA JUSTICIA SOCIALENSEÑAR HISTORIA, UN RETO ENTRE LA DIDÁCTICA Y LA DISCIPLINA: REFLEXIÓN DESDE LA FORMACIÓN DE DOCENTES DE CIENCIAS SOCIALES EN COLOMBIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diálogo andino

versión On-line ISSN 0719-2681

Resumen

GONZALEZ, María Paula. HISTORICAL SCHOOL KNOWLEDGE AS CONSTRUCTION PLACED AND SINGULAR. Diálogo Andino [online]. 2017, n.53, pp.45-57. ISSN 0719-2681.  http://dx.doi.org/10.4067/S0719-26812017000200045.

How certain knowledge become school knowledge? This question has several answers which can be synthesized in these key concepts: transposition, production, processing. This paper will propose that historical school knowledge can be interpreted as a singular creation in connection with their objectives, public, sources, development contexts, forms and authors. This proposal will be based on the analysis of the recent Argentine history teaching in secondary level.

Palabras clave : History; school; knowledge.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )