SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número53RACIONALIDADES CURRICULARES EN LA FORMACIÓN DEL PROFESORADO DE HISTORIA EN CHILE índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diálogo andino

versión On-line ISSN 0719-2681

Resumen

HENRIQUEZ VASQUEZ, Rodrigo  y  MUNOZ SALINAS, Yerko. READING AND WRITING HISTORICALLY: UNRESOLVED CHALLENGES IN TEACHING AND LEARNING OF HISTORY. Diálogo Andino [online]. 2017, n.53, pp.7-21. ISSN 0719-2681.  http://dx.doi.org/10.4067/S0719-26812017000200007.

The focus of this paper is review a brief state-of-art of one of the most relevant topics of historical education nowadays: historical literacy and the ways throughout the historical learning is expressed. Several concepts are provided and characterized alongside the main research streams which point out the importance of academical language in order to enhance the historical and educational challenges today.

Palabras clave : Historical literacy; educational challenges; teaching in Chile.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )