SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.49 número2LA ENSEÑANZA DEL ESPAÑOL EN PERÚ: LA GRAMÁTICA CASTELLANA (1871, 7A ED.) DE MANUEL M. SALAZARESTUDIO GRAMATICAL DE LAS LOCUCIONES VERBALES CON DOBLE PRONOMBRE CLÍTICO índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

RLA. Revista de lingüística teórica y aplicada

versión On-line ISSN 0718-4883

Resumen

DIAZ LARENAS, CLAUDIO  y  SOLAR RODRIGUEZ, MARÍA INÉS. THE REVELATION OF PEDAGOGICAL AND LINGUISTIC BELIEFS FROM EFL UNIVERSITY TEACHERS' DISCOURS. RLA [online]. 2011, vol.49, n.2, pp. 57-86. ISSN 0718-4883.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-48832011000200004.

This qualitative case study of descriptive and interpretative nature, approaches the cognitive dimension of 15 English as a Foreign Language academics, who, through a semi-structured interview, a self-reflection interview, a Likert-like survey and journal-keeping, unravel their linguistic-pedagogical beliefs, regarding the teaching and learning of English in a local university in the Eighth Region of Chile.

Palabras llave : Cognition; english; beliefs; teachers.

        · resumen en Español     · texto en Español     · pdf en Español