SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1JGOOSE: UNA HERRAMIENTA DE INGENIERÍA DE REQUISITOS PARA LA INTEGRACIÓN DE L MODELADO ORGANIZACIONAL I* CON EL MODELADO DE CASOS DE USO EN UMLIMPLEMENTACIÓN DE UNA PROPUESTA DE APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO DE LA CINEMÁTICA A TRAVÉS DE LA RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Ingeniare. Revista chilena de ingeniería

versión On-line ISSN 0718-3305

Resumen

PEDRAJA-REJAS, Liliana et al. LEADERSHIP STYLES AND RESULTS OF EDUCATION QUALITY MEASURING SYSTEM: AN EMPIRICAL STUDY IN ARICA-CHILE ELEMENTARY SCHOOLS. Ingeniare. Rev. chil. ing. [online]. 2009, vol.17, n.1, pp.21-26. ISSN 0718-3305.  http://dx.doi.org/10.4067/S0718-33052009000100003.

This study aims to explore whether there is a statistically significant relationship between leadership styles and the results that students get in the national testing system for measuring the quality of education. To this end, working with a sample of 21 elementary schools in the city of Arica, Chile. The results suggest that transformational leadership style has a positive influence on the quality of schools, style transactional not have statistically significant influence, while the style "laissez faire" has a negative influence on the results in the system for measuring the quality of education.

Palabras clave : Leadership styles; education quality measuring; schools.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons